Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Vattenkoppor........

Av Anna nilsson - 3 februari 2013 12:19

 

Ja, nu sitter vi här. Min lilla flicka (2,5) har nu fått vattenkoppor. Det började i onsdags och det uppkommer hela tiden nya blåsor och blemmor. Måtte de vara över snart, för hon mår verkligen dåligt=/

Sömnen har varit katastofal med 6timmar på 2 dygn. Är helt utpumpad och hjälplös just nu.

Testat Tavegyl, asollösning, gamla beprövade knep som potatismjöl o.s.v mousse som finns på apoteket och liknande, men ingenting tycks hjälpa stackaren.

Till råga på allt har hon närmre 40graders feber som kommit från och till denna veckan.

 

Var i kontakt med sjukvårdsrådgivningen inatt, men det finns inte så mycket mer man kan göra åt det. Det är bara att vänta ut de, vi kan trösta oss med att de snart är över :)

 

Snart packar vi väskan och åker till morfar o hälsar på, de brukar pigga upp de lilla livet. 

Håller tummarna för många timmars sömn inatt och ett kli-fritt barn :)

 

Ha en trevlig söndag alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna nilsson - 24 mars 2013 20:50

....Ja, vad gör man då? de är en fråga. Är i upplösningstillstånd här hemma, och jag vet varken ut eller in. Det är inte så att det kommit från ingenstans, detta har gnagt i mig länge, men nu känns de hopplöst=/ Har precis börjar vikariera i he...

Av Anna nilsson - 1 mars 2013 20:12

  Jag undrar var min söta Lilla flicka tagit vägen? Som alltid tyckte det var roligt att umgås med mamma, ut och cykla, gå och handla. Nu har hon förvandlats till jag vet inte vad. Skrik, bråk, slåss, rivas 24/7 antar att det är detta som kal...

Av Anna nilsson - 1 mars 2013 20:06

  Jag undrar var min söta Lilla flicka tagit vägen? Som alltid tyckte det var roligt att umgås med mamma, ut och cykla, gå och handla. Nu har hon förvandlats till jag vet inte vad. Skrik, bråk, slåss, rivas 24/7 antar att det är detta som kal...

Av Anna nilsson - 7 februari 2013 23:43


Ja, då var det dags igen. Mamma inlagd på sjukan för jag vet inte vilken gång i ordningen. Haft en massa strul senaste året, kärlkramp, diskbråck, byte av höftled *2. Precis när hon kommit hem från Op:n (för exakt en vecka sedan) brakade det ti...

Av Anna nilsson - 5 februari 2013 07:42

Världens värsta mensvärk....... Herregud så ont de gör idag, har ingen alvedon eller ipren hemma heller =( Aja, de är ju inget nytt, de är bara att stå ut.   Min lilla fröken ligger o sover så gott ännu, hon skulle egentligen gått till dagis id...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards